Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie? 4 taktyki

Chcesz sprawić, że twoja strona internetowa nie tylko będzie przyciągać do siebie nowych odbiorców, ale na dodatek sprawi, że pozostaną oni na niej na dłużej? Sprawdź cztery triki, które mogą sprawić, że zaangażowanie wśród twojej społeczności znacznie się zwiększy, a ty będziesz w stanie czerpać z tego korzyści!

Dlaczego walka o zaangażowanie jest tak istotna?

W obecnych czasach batalia o uwagę klienta jest wyjątkowo zacięta i trudna. Składa się na to wiele czynników. Ogromną rolę odgrywa gwałtowny skręt w kierunku szybkich, dynamicznych i krótkich treści, przez co przeciętny użytkownik ma naprawdę krótki czas uwagi.

Dlaczego zaś zaangażowanie na witrynie jest tak kluczowe dla jej sukcesu? Algorytmy wyszukiwarek bardzo dokładnie mierzą czas, jaki dana osoba spędza na stronie internetowej, a także jak często klika w linki. Kolejna zmienna jest wręcz oczywista – większe zainteresowanie treściami i samą marką przekłada się na większą chęć klientów do skorzystania z oferty.

Nie idź na skróty – twórz wartościowe treści

Podstawą zaangażowania użytkownika jest tworzenie materiałów, które są w stanie czymś go zainteresować i coś mu oferują. Powtarzalne filmiki lub odtwórcze teksty, które nie zachęcają do wgryzienia się w dalszą ich część, nie pozwolą ci przyciągnąć uwagi czytelnika, widza lub klienta. Jeśli zaciekawisz go w pierwszych sekundach, szansa na jego zaangażowanie drastycznie wzrasta.

Zadbaj o interfejs – wygodna strona to ciekawa strona

Jeśli dana osoba zdoła już trafić na twoją stronę internetową, nieczytelna witryna bardzo szybko może ją zdemobilizować. To właśnie dlatego warto zadbać o to, by UI (User Interface, czyli interfejs użytkownika) był przejrzysty i wygodny w użytkowaniu zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Inspiracji możesz poszukać w wielu miejscach, np. na portalu https://semboat.pl/.

Zajmij mózg czytelnika – oferuj interaktywne elementy

Współcześni czytelnicy potrafią w naprawdę łatwy sposób się rozpraszać. To właśnie dlatego nie powinieneś wzbraniać się przed umieszczaniem dodatkowych elementów, które zmuszą ich do wykonania pewnej akcji.

Może to być ankieta na końcu artykułu lub galeria zdjęć, która będzie wymagać przechodzenia do kolejnych zdjęć z pomocą kliknięć. Możesz również postawić na popularne ostatnimi czasy interaktywne reklamy. Czytelnik musi odpowiedzieć na pytanie, by odsłonić resztę artykułu.

Ta ostatnia praktyka wzbudza jednak kontrowersje i warto używać jej z rozsądkiem. Niektórzy użytkownicy uważają ją za inwazyjną i demotywującą, dlatego nie warto umieszczać jej na samym początku tekstu, gdy jeszcze nie zdążyłeś zainteresować swojego odwiedzającego.

Przyciągaj uwagę krótkimi treściami, angażuj i twórz społeczność długimi treściami

To jedna z głównych zasad współczesnych mediów społecznościowych, które zdecydowanie ma swoje odzwierciedlenie również w przypadku witryn internetowych. Krótkie treści, takie jak newsy, wypowiedzi, szybkie porady lub podsumowania to teksty, które odpowiadają za generowanie ruchu i to one w pierwszej kolejności są w stanie przykuć uwagę czytelników.

Takie treści „żyją” jednak w silnikach wyszukiwarek dość krótko, a także nie pozwalają odwiedzającym na mocne utożsamienie się z portalem. To właśnie dlatego ważne są również bardziej rozbudowane poradniki, felietony, a także tzw. evergreeny, czyli treści, które przez naprawdę długi czas nie tracą na aktualności. To właśnie w taki sposób nie tylko jesteś w stanie przykuć uwagę odbiorcy na dłużej, ale również budować społeczność wokół strony!

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *