Dlaczego warto zainwestować w reklamę na samochodzie?

Aby treści reklamowe spełniały swoją funkcję i docierały do jak największej ilości potencjalnych klientów, warto, jest je stanowić się nad reklamą na samochodzie. Oklejenie auta jest znacznym, jednorazowym wydatkiem, jednak zarówno trwałym, jak i bardzo widocznym w każdym miejscu, do którego pojedziemy, nawet jeśli te stoi na parkingu. Czy jest to opłacalne?

Reklama na samochodzie – zalety i korzyści

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, by jego reklama dotarła do jak największej ilości klientów. Powinna być zatem duża, czytelna, widoczna i oryginalna. Niestety wynajem powierzchni reklamowych jest najczęściej sporym wydatkiem comiesięcznym, dlatego tez okazuje się, że jednorazowe zainwestowanie w reklamę na samochodzie staje się bardziej opłacalne. Poza tym tego typu promocja ma również kilka dodatkowych zalet, między innymi:

  • Brak wydatków związanych z emisją, publikacją i dystrybucją
  • Dotarcie do nowej grupy klientów
  • Projekt jest widoczny i łatwy w odbiorze
  • Promocja bez wysiłku
  • Poprawienie wizerunku firmy
  • Przyciągnięcie uwagi nowych klientów

Jak każda reklama, również opisana posiada swoje wady. Konieczne jest między innymi przygotowanie podłoża pod reklamę, tak by folia nie odklejała się lub nie wyblakła. Zatem pojazd nie może być w żaden sposób uszkodzony, ponieważ pod folię dostanie się powietrze a naklejka lub folia odpadną z czasem. Co więcej, materiał reklamowy może spowodować większe uszkodzenie niż dotychczas. Poza tym największym problemem jest znalezienie odpowiedniej firmy, która wykona ją solidnie i umieszczą ją na aucie w sposób profesjonalny, trwały i solidny. 

Reklama na samochodzie – jak wygląda skuteczny projekt?

Przede wszystkim sam pomysł oklejenia auta w ramach promocji firmy nie wystarczy. Należy pamiętać, że powinna być ona czytelna i wykonana z wysokiej jakości materiałów. Wiele wieloformatowych drukarni proponuje swoim klientom najwyższej jakości usługi i bogatą ofertę, w tym wykonanie darmowego projektu, który możemy bezpłatnie odrzucić lub zmienić. 

Należy zwrócić uwagę na to, by dobrana kolorystyka odpowiednio wyglądała na folii. Zarówno logo firmy, jak i jej dane kontaktowe powinny być duże i czytelne, tak by były wyraźne również, podczas gdy auto jest w ruchu. Tło folii powinno być neutralne, a litery ciemne, jeśli dodamy do tego grafikę lub oryginalne hasło, to możemy uzyskać pewność, że zostaną one zapamiętane. 

Aby reklama na samochodzie była naprawdę skuteczna, powinniśmy pamiętać, że należy zachować kilka ważnych punktów, na przykład wygląd auta. Oczywiste jest, że pojazd, na którym jest korozja, a kolor zszedł z połowy karoserii, nie będzie odpowiednią reklamą żadnej firmy, nawet budowlanej.  Dodatkowo znaczenie ma również kierowca, nie należy zapominać, że to właśnie on jest łącznikiem pomiędzy przedsiębiorcą i klientem. Powinien być dobrym, spokojnym kierowca, który na drodze wykaże się kulturą i uprzejmością, również wtedy, gdy klienci będą pytali go o szczegóły oferty firmy, która reprezentuje.

Reklama na samochodzie – jaki jest jej koszt i czy jest opłacalna?

Wielu przedsiębiorców decyduje się na oklejenie firmowych aut reklamami, jednakowo tych osobowych, dostawczych, vanów, przyczep, autobusów. Co więcej, zarówno przedsiębiorcy jak i pracownicy, którym zależy na rozwoju firmy, chętnie udostępniają w tym celu swoje prywatne auta, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów. Jeśli chodzi o cennik związany z oklejeniem pojazdów, to zależy on od wielu czynników, między innymi:

  • Metody produkcji
  • Technologii
  • Jakości barwników
  • Rodzaju folii
  • Ilości materiału
  • Zaprojektowanej grafiki

Wszystko to wpływa na jej cenę, dlatego warto, jest wcześniej dokładnie zapoznać się z ofertami różnych firm, by wybrać nie tylko tanią, ale przede wszystkim solidną. Najlepszym wyborem będzie ta, która będzie zaangażowana na każdym etapie współpracy i rzetelna.

Artykuł powstał we współpracy z firmą https://focusgraf.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *