Jak założyć firmę zajmującą się organizowaniem eventów?

Firma eventowa to idealna działalność gospodarcza dla kobiet. To właśnie one najczęściej potrafią zaplanować wszystko od samego początku do końca. Nie oznacza to jednak, że mężczyźni nie odnajdą się w tym biznesie. Aby założyć firmę tego rodzaju, wystarczą chęci i dobra organizacja. W jaki sposób założyć agencję eventową?

Czym zajmuje się firma eventowa?

Firma zajmująca się organizowaniem eventów specjalizuje się w organizacji imprez i wydarzeń różnej wielkości. Nie chodzi tylko o masowe imprezy typu wesela, koncerty czy bankiety firmowe, ale również tych mniejszych jak szkolenia, konferencje czy urodziny. Profesjonalna firma zajmuje się planowaniem, udostępnianiem lokalu, organizacją cateringu czy obsługi technicznej. Założona przez nas agencja powinna dysponować specjalistami w różnych dziedzinach, tak by spełnić oczekiwania klienta. Im więcej pozytywnych komentarzy, tym lepiej.

Kto może założyć firmę eventową?

Odpowiedź brzmi — każdy. Warto jednak wcześniej dokładnie przemyśleć ten pomysł i zastanowić się, czy na pewno poradzimy sobie z obowiązkami, które wiążą się z tego rodzaju działalnością. Konieczne jest również uwierzenie we własne siły i możliwości, ponieważ jest to praca na pełen etat i to właśnie na niej powinniśmy się skupić, poświęcając firmie cały wolny czas.

Należy również mieć na uwadze, że same chęci nie wystarczą, ponieważ jak każda nowo otwarta działalność, ta również na początku może nie przynieść nam tak dużych dochodów, jak na założymy. Firmę eventową może założyć każdy, kto potrafi poradzić sobie ze stresem i dużą liczbą obowiązków jednocześnie. Jeśli wykazujesz się tymi cechami, to działalność jest właśnie dla ciebie.

CZYTAJ DALEJ  Instruktaż stanowiskowy BHP: czym jest i kto go przeprowadza?

Jak założyć firmę eventową?

Tak naprawdę, aby założyć firmę eventowa, nie potrzebujemy wymyślnego sprzętu. Najważniejsze to mieć telefon i kalendarz. Drugim nie mniej ważnym krokiem jest znalezienie profesjonalistów, z którymi będziemy mogli nawiązać współpracę, takich jak ochrony, muzyków, cateringu i tak dalej.

Kolejnym krokiem jest stworzenie bogatej, a zarazem atrakcyjnej oferty, tak by potencjalni klienci zainteresowali się właśnie naszą firmą. Należy pamiętać, że eventy to nie tylko duża impreza, na której ludzie będą mogli się dobrze bawić, ale również działania promocyjne. Nie należy więc zapominać o reklamach, gazetkach promocyjnych czy zdjęciach z każdego wydarzenia.

Czym powinna cechować się dobra firma eventowa?

Aby firma eventowa, którą założymy, była profesjonalna i przyciągnęła dużą ilość zainteresowanych klientów, powinniśmy skupić się na współpracy z profesjonalistami. Bardzo ważna jest współpraca z doświadczonymi dekoratorami, dźwiękowcami, kucharzami, kelnerami czy ochroniarzami.

Wydarzenie musi spełniać wymagania klientów, a ci mogą być naprawdę wysokie. Podstawa udanego biznesu na tego rodzaju rynku jest również kreatywność i dobra organizacja. Zarówno m jako właściciele oraz nasi współpracownicy powinniśmy umieć pracować pod presją, jak i współpracować z innymi.

Ile zarabia firma eventowa?

Otwierając działalność gospodarczą, która zajmuje się organizowaniem eventów, powinniśmy pamiętać, że szybki zarobek, a dodatkowo wysoki nie wchodzi w grę. Konieczne jest najpierw zainwestowanie, by móc cieszyć się zyskami, co może potrwać nawet kilka miesięcy. Na początek powinno być to około 50 tysięcy zł, jednak im więcej atrakcji i dodatków, tym kwota wzrasta. Dlaczego ta kwota wydaje się być tak wysoka? Przede wszystkim na początek musimy znaleźć odpowiedni lokal, jego wielkość zależy od wielkości imprez, które chcemy zorganizować.

Nie należy zapominać o odpowiedniej lokalizacji, im lepsza, tym wyższy czynsz i rachunki. Ważna jest także reklama firmy i zaufani, doświadczeni pracownicy, co również wiąże się z wysokimi kosztami. Ekipa, z którą będziemy pracować, powinna być pomysłowa, energiczna, doświadczona, a przede wszystkim odpowiedzialna, tak byśmy mogli na nich liczyć i im ufać.

CZYTAJ DALEJ  Jak rozłożyć kij od mopa Vileda

Artykuł powstał we współpracy z firma Eventoclock.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *